28 Ekim 2013

Melekler Zamanı

Kitap, İzmirli zengin bir ailenin kızı olan Nesil'in Datça'ya bir otele iş başvurusu yapmak üzere gidişi ile başlıyor. Daracık,virajlı bir yolda, Nesil'i otele götüren taksiyi sollayan aracın içindeki esmer yakışıklı yabancı, Nesil'in o an dikkatini çekiyor. Nesil'in bu yabancının kimliğini çözmesi ve onunla tanışması güç olmuyor elbette. Barlas adındaki bu yabancı, bir gün Nesil'i boğulmak üzere iken kurtarıyor, ve ikili arasında birşeyler hissedilmeye başlıyor.

Çift zamanlı okuduğumuz hikayenin diğer kahramanları ise Yusuf ile Yesra. Yusuf ile Yesra, fakir bir ailenin iki çocuğu. Yusuf'u babası bir gün tarikatın birine yolluyor,Yesra ise tarikatın başındaki adama eş oluyor.


Yusuf,gittiği yerde nasıl Barlas oluyor? Barlas eski hayatından nasıl kurtuluyor? Alkol batağından kurtulabiliyor mu? Nesil, Barlas'ın hayatında nasıl bir konumda olacak? Tek bedende iki kişi olan Barlas, tüm sorunlarına çözüm bulabilcek mi? Bu ve benzeri sorularla kitabı elinizden düşüremeyeceksiniz.


Benim çok etkilendiğim bir roman oldu Melekler Zamanı. Aslında Ephesus Yayınlarından çıkan basımını okudum fakat elimde Papillon Yayınlarından çıkan hali de vardı. Okurken her iki kitaptan karşılaştırmalar yaptım, Ephesus yayınları ilk edisyona göre kitabı epey kısaltmış, ilk kitapta Nesil'in arkadaşı Lal'in kısımları çokken ikinci kitapta çok çok az. Yada Barlas'ın yardımcısı hanımın oğlunun arandığı bir sahne var ilk kitapta. İlk romanı olmasına rağmen, Fatma Hanım'a canı gönülden tebrikler, bence çok başarılı idi.

Çift zamanlı roman okumaya bayılan biri olarak, bunun yazımının zor olduğunu tahmin ediyorum, sırf bu sebepten bile tebrik ederim.






Yazar:Fatma Erdek

Yayınevi:Ephesus Yayınları

Sayfa Sayısı: 554

Baskı Yılı: 2013

5 yorum:

  1. Ben de Papillon'dan çıkan edisyonu okumuştum ve 750 sayfa nasıl akıp gitti anlamamıştım. Pek çok ilk kitaba kıyasla Melekler Zamanı son derece başarılıydı bence de. Fatma Hanım'ın kalemi muhteşem, sana katılmamak elde değil :)

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle, Fatma Hanım çook başarılı :) Ve bir ilk roman olarak,çıtayı epey yükseltti. İkinci kitabını 4 gözle bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Aslında bundan önce hayalmahsülleri diye bir forumda yazıyordu Fatma hanım. orada final verdiği hikayeleri falan var; ama basılan ilk kitabı Melekler Zamanı... Ve kesinlikle benim örnek aldığım yazarlardan :)

    YanıtlaSil
  4. Kitap Fuarı'nda tanışacağim umarım :)

    YanıtlaSil
  5. Darısı başıma :D İzmir'de oturuyor zaten bildiğim kadarıyla, mümkün olsa ben de imza alırdım :D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...