23 Şubat 2014

Bir Cihan Kafes (Yorum)

İclal Aydın'ın okuduğum ilk kitabı oldu Bir Cihan Kafes. İclal Hanım'ın daha önce yayınlanan kitaplarından farklı olarak bu kitap, yazarın ilk roman denemesi. Bence çok kaliteli bir roman.





Kitabımız genel anlamda, 3 farklı kadının hayat hikayesi gibi görünse bile, çok katmanlı bir kitap.

Bir kilisede başlıyor romanımız. Kilisede kitabımızın anlatıcısı, beyaz tenli bir kadın görüyor ve kadın ayin sırasında gözyaşlarına hakim olamıyor. Anlatıcımız bu kadından etkileniyor ve onu takip ediyor. Beraber bir uçak yolculuğu yapıyorlar.




Diğer yandan, küçük bir kız, bir beddua ediyor. Hem de ne beddua... Zaten kitabımız bu bedduanın etkisiyle çepeçevre sarılı.







Lorin,Samire,Yaşar... 3 farklı kadın, 3 farklı hayat. Bu kadınlar neden mutsuz? Neden aile olmak ile ilgili tereddütleri var?






Kitabımızın kilit noktası Ethem. Beddua kadar Ethem karakteri de etkiliyor olanları.

En sevdiğim karakteri sorguladığımda, bu 3 kadından herhangi birini öne geçiremiyorum. Hepsi okurken o kadar yakın,o kadar samimi idi ki, favori karakterimi belirleyemedim. Fakat en itici karakter pek tabii ki Doruk idi. Doruk karakterinde bir hainlik sezmiştim işin açığı. Lorin'in oğlu çok sevimli bir çocuktu. Samire, ah Samire, Alzheimer'lı halin bile o kadar tatlıydı ki :) Yemekten kalkıp, yemek yediğini unutup, karnın acıktığında bir çocuk gibiydin :)

Ben bu kitabı çok sevdim. İclal Aydın'ı ilk okuyuşum oldu. Fakat böylesine katmanlı, böylesine gerçek bir kurgu beklemiyordum.Kadın-erkek ilişkileri,aile-çocuk ilişkileri,acılar,dram,pişmanlık,aşk ne ararsanız vardı.





Dram,aşk,aile türlerini seven okuyucular için kesinlikle tavsiyemdir.

Kitabı bana tavsiye eden, beğeneceğim konusunda hiç şüphesi olmayan sevgili blogger arkadaşım YAMAK, çok teşekkür ederim canım :) Onun yorumu için; TIKKKKKK

Yazar: İclal Aydın
Yayınevi: Artemis Yayınları
Baskı Yılı: 2013



Kitaba puanım 5 üzerinden 5 oluyor.





4 yorum:

  1. ben önerdim tabiki de :D Ukalalıkta sınır tanımayıp tabi 5/5 vereceksin dermişim :D
    Şaka bir yana iyi ki okumuşuz Meltem'im :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveet sen önerdin iyiki önerdinn :) Kitap zevkimi çok iyi bildiğinden kaç puan vereceğimi bile biliyorsun tabikii :) O 5 puan sade 5 değil ama yıldızlı 5 :) :*

      Sil
  2. ahahhhh :D yıldızı benim olsun bak :P

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...