25 Mart 2014

Kara Kış Beyaz Düş-Fatma ERDEK- Alıntılar

Başımı kaldırıp duvarlara baktım, canlı bir tanığa bakar gibi. Ah o her şeyi gören fakat sessizlik yemini etmiş gibi susan duvarlar... Bir konuşabilseler,anlatabilseler gördüklerini... O vakit ne sırların hükmü kalırdı, ne mecburen uydurulan yalanlar, ne de inkar dolu riyakar dudaklar. İnsan ile Tanrı arasındaki o gizli fakat aşikar ortaklık sona ererdi o vakit. Günahlar ve suçlar kopmuş bir kolyenin irili ufaklı taşları gibi saçılırdı ortaya. Öte diyara taşınacak yük, insanın omuzlarından kalkardı.
Bir günaha tanıklık etmek, işlenmiş bir suça ortaklık etmek ve bütün bunları birer yara olarak vicdanına gizlemek nasıl bir şey, bunu biliyordum ben. Hepinizden çok... Çok daha iyi biliyordum hem de...

Sırlar; yalanlarla beslenen, rutubet ve çürümüşlük kokan ağzını açtığı an, ekşimiş bir nefes yayılır ortalığa. Mide bulandırır.

Kir, bulaştığı yerde işlemeye devam eder. Büyür,genişler,çoğalır. Gün gelir temiz tek bir hücre dahi kalmaz. İnsan,bilincinin üstüyle ne kadar çabalarsa çabalasın, faydasız. Hiçbir şey unutulmaz.

En uygunu vurgun yemeden baskın yapmaktı. Yüreğimin heveslerine sağır,yalnızlığımın serzenişlerine lal kalmaktı. İçselimin bütün yankılarından, bütün çığlıklarından var gücümle kaçmaktı.

Güven, onu ilk gördüğüm günden beri, zihnimde tasarladığım ve ne acı ki; gerçekleşmesini hem isteyip, hem kaçındığım beyaz bir düştü....


Karkız ile o gece tanışmıştım. Mevsim kardı, borandı Erzurum'da. Ben yirmi altı yaşımın kışında, o ise on altı yaşının bahar ayında.

Küçük çocuk... Bilmiyordu ki, kabuslar en çok güçsüz olduğun zamanlar çöker üstüne. İyice kendinden geçmeni bekler,sinsice. Kabuslar düş değil, düşmandır.

Sanırım acı katmerlendikçe,dayanma gücü de artıyordu.

Onu seviyordum. Hem var hem yoktu annem. Onu özlüyordum. Kalsam da,gitsem de, yaşasa da, ölse de, ben yaşadığım sürece özleyeceğimi biliyordum. Ne hınç, ne kızgınlık, ne kırgınlık... Bazen hiç biri yetmiyordu.Kimi sevgileri öldürebilmek için, ölmek gerekiyordu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...