21 Nisan 2014

'Yazarlar İzmir için Okuyor'

Merhabalar :)

Uzun bir vize sürecinden sonra ilk yazım ile buradayım :) Aslında bu yazı epey geç kaldı.

18-03-2014 tarihinde Konak Belediyesi'nin düzenlediği 'Yazarlar İzmir için Okuyor' etkinliğine katıldım. Etkinliğin bu ayki konuğu İclal Aydın idi.

Önce salondaki yerimi aldım,beklemeye başladım. Sahnede bir piyano vardı,  müthiş klasik müzik eserleri karşıladı bizleri. En sonunda piyanistimiz bizi selamladı, ve dakikalarca alkışlandı. 12-14 yaşlarında bir genç delikanlının parmaklarından çıkan notalarmış meğerse bizi hoş bir şekilde ağırlayan.

Derken İclal Hanım geldi,herkesi selamladı ve yerini aldı.




İlk romanı olan Bir Cihan Kafes'ten bizler için seçtiği bir bölümü okudu bizlere. Okuduğum ve çok beğendiğim bir kitabı,kendi yazarından dinlemek çok güzel bir duygu.

Daha sonra İclal Hanım, bize kitabın yazılış evrelerini,bu kitabı yazarken yaşadıklarını,kahramanlarını oluşturma sürecini anlattı.Kendi anılarını paylaştı. Seyircilerin sorularını aldı,söyleşi güzel bir şekilde ilerledi.

Ve bir seyirci İclal Hanım'ın sesini ve şiirlerini çok beğendiğini söyleyip, bizler için bir şiir okumasını rica etti. İclal Hanım hem şiiri okudu bizlere, hem de şiirin hikayesini paylaştı. Şiiri sizler için paylaşacağım. Hikayesiyle birlikte dinlediğim için sanırım çok etkilendim.Şiirin bitimi,İclal Hanım'ın kitabını imzalaması ile devam etti.İmza sırasında herkesin gözyaşlarını silmesi ise,şiirin beğenildiğine işaretti :)

İmza anında İclal Hanım çok zarifti,herkes ile sohbet etti,hal hatır sordu. Televizyon ekranında veya gazete-dergilerde görmeye alıştığımız bir insanı bu kadar sıcak bulduğumuz, samimiyet kurduğumuz anlar çok kıymetli bence.

Kitabı o an edinenler de vardı, benim gibi önceden okuyup imzalatanlar da. Daha önce blogta paylaşmıştım alıntı postumda, kitabın pek çok yerine post-it yapıştırmıştım. İclal Hanım görünce şaşırdı,bunlar beğendiğiniz yerler mi diye sordu gülerek, evet en çok beğendiklerim dedim ve gülüştük :) İmzamı aldım ve güzel bir anı edindim böylece :)






Babama Selam Söyle

Karlı bir akşamdı Ankara'da;
Son kez elele yürümüştük,
Bitmesin istediğimiz yola.
Kısacık beraberliğimizin bütün anılarını sığdırmıştık.
Yazarsın bana demiştin.
Bende yazarım sana sık sık.
Ağlıyordum....
Sen görmeyesin diye kaldırmıyordum başımı.
Elimi daha sıkı tuttun,
Anlıyordun....
Bu ayrılığa dayanmıyordu kalbim,
Öğrettiğim çiçek adlarını unutma dedin,
Kelebekleri kitap arasında kurutma,
Sık sık fotoğraf çektir, yolla bana,
Kitaplarım sana emanet,
İncitme kimseyi, kin büyütme kalbinde...
Beni bekle...
Yol bitti, gidiyordun artık; gittin
Sokakta gördüklerimi, filmlerdeki aktörleri sen sandım bir süre,
Kin büyütmedim kalbimde söz vermiştim sana diye,
Kitaplarını okudum, kelebeklerine dokunmadım,
Öğrendiğim çiçek adlarına yenilerini ekledim,
En çok fesleğeni, çoban heybesini, akşam sefasını sevdim.
Seni beklerken çok şey öğrendim,
Yolunu gözlediğim, sevdiğim ilk adam...
Nasıl olsa bulacaktır diye, her görüşümde aynı sesle seslendim
Uçak, babama selam söyle!
Beni kötü rüyalardan uyandıran sevdiğim ilk adam...
Bir bilsen seni nasıl özledim...
Kar yağıyor şimdi, otuz yaşım bitti,
Kitapların bende, kelebekler gibi kar taneleri,
Kendi yolumda yürürken hiç unutmadım o cümleyi;
Selamını aldım babacığım,
Kin büyütmedim kalbimde....
Küçük kızının gözleri hala senin çiçeklerinde.
Uçak, babama selam söyle!
Uçak, babama selam söyle!


İclal Aydın


3 yorum:

  1. Ah ah... Ciğerci kedisi gibi uzaktan bakındığım etkinlik :) Ben bu kadını acayip seviyorum daha önce de anlatmıştım :)
    2003 de, ben ortasondayken (ki yaşımı açık ettim şu an :) ) şiir kaseti çıkmıştı İclal Aydın'ın. Aynı dönem Bitmiş Aşklar Emanetçisi yayınlandı. Ve ben bu kadına öyle bir hayranlık besledim ki yıllarca takip ettim :)
    Çok güzel olmasının yanında çok da sıcakkanlı :) Yani demem o ki Meltem, çok şanslısın çokkkkkkkkkkkk :)

    YanıtlaSil
  2. Bende çok severim kendisinii :) Gamzelerine hayranım, umarım ömrü boyunca gamzelerini göstere göstere gülsün hep :)

    İzmir'e taşınnn :D

    YanıtlaSil
  3. bence de ben izmire taşınmalıyım :D Hem seçim sıkıntısı da yok, heyecansız :D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...