5 Mayıs 2014

Peri Masalı (Yorum) Biray Dalkıran- Tolga Aydoğan


Kitap Fuarı'ndan aldığım kitaplardan ilkini okudum ve çok etkilendim. Esasında bu kitabın bir filmi de var aynı adlı. Fakat ben filmini malesef izleyemedim. Kitap ilk gördüğüm andan beri ilgimi çekiyordu. Fuarda kaçırmadım ve edindim hemen.




Kitabımızın ana karakteri Peri. Peri'nin büyük aşkı Mert. Ve Yıldız Hemşire. Yani kitabımız 3 anlatıcı üzerinden anlatılıyor bölüm bölüm.

Peri ve Mert, 7 senelik güzel bir ilişkileri olan, genç, hayat dolu bir çifttir.

Mert, esasen Rizeli, annesini kaybetmiş, babası ile yıllardır konuşmayan genç bir fotoğrafçıdır.

Peri ise, cıvıl cıvıl bir genç kadın. Keman çalıyor, müziğe tutkun. Onun da annesi Peri küçükken ölmüş. Babası ise, Peri'yi babannesine bırakıp kaçmış.

Çiftimiz için her şey yolunda giderken bir gün Peri kanser olduğunu öğrenir. Bu süreçten sonra çiftimizin aşkı daha da büyür. Peri, tıpkı ismi gibi, yattığı hastanede herkese sanki bir peri değneği değmişçesine etki eder. Hastalardan, hemşirelere, doktorlara herkes Peri'yi çok sever ve iyileşmesi için herkes elinden geleni yapar.



Bu şarkı ne de güzeldir, değil mi?








Kitap, çok duygusal. Okuyacak olanlar için tavsiyem, moraliniz bozukken okumayın. :) Kitapta en fazla etkilendiğim yer, hiç şüphesiz Mert'in Rize'ye babaevine gidişi ve babası ile yüzleşmesiydi.

Peri o kadar iyiydi ki hastalık sürecinde, insan böyle birine kanseri yakıştıramıyor. ( Hatta ben kanseri kimseye yakıştıramıyorum. Keşke kimse kanser olmasa. )

Kitapta çiftimizin birlikteliği sürecinde birbirlerine hediye ettikleri kitaplar, dinledikleri parçalar, okudukları şiirler de paylaşılmış. Çok güzel ayrıntılardı bunlar bence :)

Yıldız Hemşire ve annesi kitaba güzellik katan karakterlerdi.

Ben kitabı gerçekten beğendim, emeği geçenlerin eline sağlık. Filmi bir an önce izlemek istiyorum.

 Film hakkında bilgi ve fragman için :




Yazarlar:Tolga Aydoğan
              Biray Dalkıran
Yayınevi: Minval Yayınevi
Baskı Yılı: 2013



Kitaba puanım 5 üzerinden 4 oluyor.








1 yorum:

  1. merakımı kabartmayı başardın ha :) Allahım okunacak listem hiç bitmeyecek bu gidişle :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...