7 Ağustos 2014

The Book Sacrifice Tag

Blogunu severek takip ettiğim, Kitap Keyfim beni bu etkinlikte mimlemiş. Çok teşekkür edip,sorulara geçiyorum :)










Senaryo 1: Kitapçıda kitap seçtiğinizi düşünün, bir anda bir zombi saldırısıyla karşılaşıyorsunuz ! Etrafınız oradan oraya koşuşan insanlarla dolu, karşılık verebileceğiniz bir silahınız ya da sığınabileceğiniz bir yer yok. Tam o sırada kitapçının sahibi bir duyuruda bulunuyor. Bu zombilerin tek zayıf noktası herkesin bayıldığı ama sizin nefret ettiğiniz bir kitap. O yüzden size bunu yaşatan bir kitabı seçmeniz gerek !


Çoook zor bir soru ama sanırım buna kült bir kitap ismi vereceğim. Kumral Ada Mavi Tuna. Okuduğum süreçte, psikolojik kısımları özellikle beni epey daraltmıştı. Kitabı yarım bırakmadım, ama anlayamadım da insanların neresine ayılıp bayıldığını. Sevenleri darılmasın, gücenmesin :)


Senaryo 2: Bir kuaföre gittiniz ve saçınızı yaptırdınız. Blendax reklamındaki abladan bile güzel, hacimli saçlarınız var. Derken deli gibi bir yağmur bastırıyor, şiddetleniyor, şiddetleniyor! Kendinizi korumak için hangi ''devam kitabını'' feda ederdiniz?

Yazarını çook sevmeme rağmen, Bora'nın Kitabını feda edebilirim. Klasik Ayşe Kulin tarzını çok çok seviyorum ama bu serisini sevemedim pek :(


Senaryo 3: Edebiyat dersinde hocanız klasiklerin ne kadar önemli olduğundan, dünyayı nasıl değiştirdiğinden bahsediyor. Ama siz bu konuşmaya katlanamıyorsunuz ve hayatınızda okuduğunuz en tiksinç klasiği hocanızın kafasına fırlatıp, gururla bunun nedenlerini açıklıyorsunuz.


Hepimize okumamız için dayatılan bir klasik muhakkak olmuştur. Benim tiksinç klasiğim ise, Balzac- Vadideki Zambak. Klasiklerin, küçük çocuklara, okuma sevgisi oluşturduğunu değil tam tersine okuma olayını olumsuz etkilediğini düşünüyorum kendimce. Dayatma ile kitap okutmak çok yanlış,hele klasikler gibi ağır kitapları. Bilmem bu düşünceme katılır mısınız, zira şu an okuyan kitleye baktığımızda çoğu kendi tarzını bulmuş, aşk, polisiye, fantastik vs. türleri kendi deneyimleri ile seviyor veya uzak duruyorlar.


Senaryo 4 : Küresel ısınmanın dünyanın anasını ağlattığı bir dünya düşünün. İnanılmaz sıcak ya da inanılmaz soğuk hava koşullarıyla yaşıyorsunuz. Eskimo ceketinizi giyip ısınmak için gayret ediyorsunuz. Isınmak için hangi kitabınızı yakardınız?


Demet Altınyeleklioğlu kitaplarımı yakardım sanırım, Mihrimah olabilir.



Bu güzel mim için tekrar teşekkürlerimi sunuyorum. Ben de Kitap İklimi , Kitap Arası Kahve Molası ve Geveze Kitap Kurdu bloglarını mimliyorum.



1 yorum:

  1. Mimi yanıtladığın için çok teşekkür ederim ben de canım. Ayrıca bloğumu severek takip ettiğin için de çok mutlu oldum :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...