7 Ekim 2014

Avuçlarının Arasına Bir Kalp Bıraktım- Yorum

Merhabalar :) Son günü olsa da, bayramınız mübarek olsun :) 

Canım Burçin'im bu kitabı övüp, oku kesin beğenirsin dedikten sonra kitabı okudum ve yorum için karşınızdayım. 




Kitap Tanıtımı: 

O geceki kaza her şeyi değiştirdi… Şimdi, kazadan beş yıl sonra Rachel'ın hayatı paramparça. Babası ölümcül hasta. Küçük bir apartman dairesinde yaşıyor, sonu olmayan bir işte çalışıyor ve yüzündeki derin bir yara iziyle birlikte, en sevdiği kişinin ölümünden kendisini sorumlu tutuyor. Zamanı geri almak için her şeyini verirdi. Ama hayat buna asla müsaade etmez. Yoksa eder mi?

O geceki kaza her şeyi değiştirdi… Yine, kazadan beş yıl sonra, Rachel'ın hayatı bu kez mükemmel. Harika bir nişanlısı, onu sevgiyle kucaklayan eskisi gibi sağlıklı babası, çevresini saran dostları ve hep hayalini kurduğu bir işi var. Fakat Rachel neden diğer hayatının anılarını gözünün önünden silemiyor? Hangi hayatı gerçek, hangisi halüsinasyon?

Son sayfaları okurken, birkaç damla gözyaşının gözlerinizden gizlice o sayfalara aktığını fark etmeyeceksiniz bile… 



Kitap Yorumu: 

Bir grup üniversiteye başlayacak genç, bir akşam yemeğine giderler. Esas kızımız Rachel, en yakın arkadaşları Jimmy ve Sarah, sevgilisi Matt ve bir kaç kişiden daha oluşan grup eğlenerek yemek yemektedirler. Yemek devam ederken, son hızla restorana dalan araba, grubun tüm dengelerini değiştirir.

Aradan geçen 5 sene zarfında, Rachel, arkadaşları ile görüşmemiş, Jimmy ölmüş ve Sarah evlenmek üzeredir. Rachel, arkadaşı Sarah'nın düğünü için evine geri döner. 5 sene sonra grup toplanır. Rachel yemek esnasında kendini kötü hisseder ve eve dönmek için izin ister. Matt, Rachel'ı eve bırakmak üzere masadan kalkar. İkili arasında arabada bir takım sohbetler geçer, Rachel kendini Jimmy'nin mezarında bulur. Jimmy'nin mezarında düşerek kafasını çarpar ve olaylar daha da karışır. Rachel, 2 hayatın ortasında kalır. Acaba hangi hayat Rachel'ın? 

Kitabın giriş kısmını  spoiler vermeden ancak bu şekilde anlatabilirdim :)

Kitap beni etkiledi evet, fakat malesef başından sonu belli olan kitaplardandı benim için. Bu sebeple kitabın son 5-10 sayfasında şaşırmadım ve ağlamadım. Belki de bana hitap etmedi, ki türü severim esasen.

Kitabın ilk 2-3 sayfasında bile, Matt-Cathy ikilisinden nefret etmiş, Jimmy'e bayılmıştım, neyseki bu kişiler beni kitap sonuna kadar hüsrana uğratmadı. 

Yazarın kalemi güzel, fakat bazı yerlerde çeviri kaynaklı mı, yazar kaynaklı mı olduğunu çözemediğim hatalar vardı. 

Kapak ilk gördüğümde beğenimi kazanan kapaklardan. Harika bir renk seçimi :)




Yazar: Dani Atkins
Çevirmen: Belgin Selen Haktanır
Yayınevi: Koridor Yayıncılık
Basım Yılı: 2014






2 yorum:

  1. Mimlendin :) Cevaplarsan sevinirim: http://hayallerimdesakligercekler.blogspot.com/2014/10/book-challenge-tag.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, en kısa sürede cevaplayacağım, sevgiler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...