17 Aralık 2014

BENİ YARINA BIRAKMA- BURÇİN ÇELİK- YORUM





Kitap Tanıtımı: 


Sadece üç harfli bir kelime, aşk… Tüm duyguları barındıramaz ki içinde! Hiç ummadıkları anda aşkla çarpılan Selma ve Selim birbirlerine ait olmadıkları halde sevebilirler mi aşkla? Bazen aşka direnmek yersizdir. İnkâr ettiğimiz ne varsa imkânsızlıktan çıkar, korkularımıza, çaresizliklerimize rağmen sarılır bize aşk diye.


Selim'i de Selma'yı da böyle buldu aşk… Kimsesizliklerinin, korkularının arasında. Birbirleriyle sınanıp, akıllarıyla savaştılar; her mağlup çıkışlarında araflarından birbirlerine bir adım daha yaklaştılar. Aşk günahlarınla sınanmaktı belki de, masumiyetini yaktıkça aklanmaktı. Bedel ödedikçe daha çok yanmaktı. Yandıkça pervane misali ateşe çekilmekti. Aşk, cennetten vazgeçip bir ömrü araflara sürgün etmekti onlar için; araflarını cennete çevirmekti.


Kitap Yorumu:

Burçin ile tanıştığımızda, bir şeyler yazdığını bilmiyordum. Daha sonra, Otuz Yaşındaysanız Hayat Gerçekten Zor hikayesine denk geldim. Finallerim vardı hatta, çok net hatırlıyorum, o süreçte su gibi akıp gitmişti benim için okuma süreci. Çik-lit türünde yazan profesyonel anlamda herkesi okumayan, Sophie Kinsella'yı kraliçe kabul eden ben, bu hikayeyi beğenmiştim. Gel zaman git zaman Burçin'in yazmış olduğu dram türündeki diğer kitapları için görüşmeler, kapak seçimleri, son okumalar, Can Kırıkları adı ile yayınlanan hikayenin isim revizesi gerçekleşti ve evet mutlu son, ilk kitabı çıktı. :)




Evet, yakın bir arkadaşın kitabına yorum yapmak gerçekten zor. Okuma sürecim ise gerçekten keyifliydi :) Yazarından spoiler yediğiniz bir kitap okudunuz mu daha önce :D Ben bizzat okudum :D Yorumumda objektif olacağımı belirterek başlıyorum.





Yıl 2007-2008- Yıl 2012-2013

Mimarlık öğrencisi genç kızımız Selma, bir gün arkadaşları ile gittiği barda,hoş bir adamla tanışır. İlk anda etkilenir Selma, Selim'den. Fakat apar topar mekanı terk ettikleri için, Selma, Selim'i bir daha göremeyeceğini düşünür. 

Şans bu ya, annesi, Selma'ya staj ayarlar bir şirkette. Selma, staj görüşmesine gider ve karşısına çıkan şirket sahibi sizce kimdir :)

Selma'nın Selim'in yanında çalışmaya başlaması ile, ikilinin birbirlerinin çekim alanına girmesi kaçınılmazdır. Fakat, ortada bazı pürüzler vardır. Selim, evlidir! 




2012-2013 kısımlarına geldiğimizde de, 5 yıldır devam eden bir ilişkinin, çiftimizi nasıl etkilediğini görüyoruz. Aynı zamanda, çiftimizin bireysel hayatlarında yaşadıkları ailesel sorunları da okuyoruz.




Bu kadar konuya girdikten sonra, kitap hakkındaki görüşlerimden bahsedeceğim.

Burçin'in ilk kitabı olmasına rağmen, gerçekten çok hassas bir konuya, gayet akıcı ve yer yer ağdalı, yer yer düz bir anlatım ile değinmiş. Kitap, belirttiğim gibi çift zamanlı ilerliyor. 45 bölüm süren kitapta, her bölümde hem geçmişi hem günümüzü okuyoruz. Ki bu bence, kopukluk olmadan yazmanın zor olduğu bir tarz, bu noktada Burçin , bunu bize başarıyla aktarmış.

Kapak konuyu yansıtan, soft, güzel bir kapak.

Karakterler açısından ise, ne çektin be Selma, gel yavrum al mendilini,sil gözyaşlarını değmez demek istedim :D Selim'i bencillikleri ile birlikte karanlık bir odaya kilitlemek, Metin'i ; Selim'i silkelediği süreçte alkışlamak, Aylin'in ise bıcır bıcır halleri ile hep hayatımın bir köşesinde olmasını istedim :) 




Kitabı okuyan çoğu insanın Aylin karakterini sevdiğini ve onun kitabını da okumak istediğini biliyorum. Ve, Aylin'in hikayesinin yavaş yavaş kaleme alındığı müjdesini de vereyim :) Umarım kitap olarak elimize alırız en kısa zamanda :)

Son olarak şunu paylamazsam olmaz, kitabın şarkısı benim için kesinlikle Unutursam Fısılda filminin soundtracki olan Gel ya da Git, müthiş uyuyor bence sözler. 



Burçin'e yazarlık kariyerinde başarılar diliyorum, yolun açık olsun canım dostum :)

Kitabın Yazarı: Burçin Çelik
Yayınevi: Postiga Yayınları
Basım Yılı: 2014
Sayfa Sayısı: 520

Kitaba puanım 5/4.5





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...