5 Ocak 2015

KAR TANELERİNİN BİR BİLDİĞİ VAR- DEBBİE MACOMBER- YORUM



Kitap Tanıtımı: 

Otuzlu yaşlardaysan Noel Baba yoktur. Beş yaşındaysan vardır. Ama umut her yaşta seninledir.
Katherine O'Connor vaktinin çoğunu Blossom Sokağı'ndaki French Cafe'de başkaları için Yeni Yıl mektupları yazarak geçiren, bir taraftan da tamzamanlı iş arayan genç bir kadındır. Zamanla,mektup yazma işi onun için yeni bir kariyeredönüşmeye başlamıştır.

Çocuk Psikoloğu Wynn Jeffries de tıpkı Katherine gibi, aynı kafede vakit geçirmekten keyif almaktadır. Genç kadın onunla tanışmamıştır bile ama kitabında Yeni Yıl geleneklerinin çocukları kandıran saçmalıklardan ibaret olduğunu savunduğu için Wynn'den hoşlanmamaktadır. İkisinin yolları, devamlı gittikleri bu mekânda kesişir. İlk başlarda, anlaşamadıkları konusunda anlaşırlar. Ancak onları yakınlaştıran asıl sebep birbirine zıt iki insan oluşlarıdır. Henüz fark edememiş olsalar da bunu anladıklarında aşk çoktan kapılarını çalmış olacaktır. Tabii eğer âşık olmaktan korkmayıp o kapıyı açmaya cesaret edebilirlerse…

"Debbie Macomber'ın kaleminden her zamanki gibi dokunaklı ve bilindik ama bir o kadar farklı bir hikâye… Kışın soğuğuna inat sımsıcak bir Yeni Yıl romanı."
-Romantic Times-

"Debbie Macomber hayranları bu romanı okurken Katherine ve Wynn arasındaki diyalogların nereye varacağını merak ve heyecanla takip edecekler. Macomber her zamanki gibi kalplere dokunan karakterler yaratmayı başarmış."
-Times Record News-

"Yeni Yıl yeni başlangıçlarla birlikte gelir. Debbie Macomber'ın bu umut ve aşk kokan romanını okuyarak yeni bir yılı karşılamak başlangıçların en güzeli olacak."
-Chicago Tribune-


Kitap Yorumu:

Debbie Macomber okurlarının bildiği üzere, yazarımızın Martı Yayınları'ndan çıkmış Blossom Street serisi var. Bu kitap, yine Blossom Street'te geçiyor. 

Kadın kahramanımız Katherine O'Connor, yirmili yaşlarının sonlarında, tıbbi yazım işi ile uğraşan genç bir kadın. Her sene Noel zamanında, tanıdıkları için onların hikayeleri ile oluşturduğu yeni yıl mektupları yazımı ile ilgileniyor.

Katherine'in bir kardeşi var Zelda. Zelda, evli, ikiz çocukları olan bir kadın. Son dönemlerde, bebeklerini bir çocuk psikologunun bestseller listelerini kasıp kavuran kitabına göre yetiştirmeye başlamış ve doktoru idol kabul etmiş. 

Katherine ise, Özgür Çocuk kitabını ve kitabın öğütlerini sevmiyor.

Şansa bakın, diğer kitaplardan tanıdığımız Alix'in kafesi French Cafe'de Katherine ve Doktor Wynn Jeffiries tanışırlar :) Olaylar bu noktadan sonra şekillenmeye başlar.

Debbie Macomber kitapları, size her zaman umudu, mutlu sonu garanti eder. Bu kitap, yeni yılın ilk kitabı oldu benim için. Gerek kapağı ile gerek içeriğindeki Noel temalı süsleme yazıları, beni alıp Blossom Street'e götürdü. Blossom Street demişken, diğer kitaplardan hatırladığımız kişi ve mekanları görmek çok güzel bir ayrıntı idi :)

Kitabın çok akıcı bir dili var. Punto boyutu okumayı kolaylaştırıcı boyutta, göz yormuyor. Kapak zaten Yasin Öksüz elinden çıkma. -kendisinin tasarımlarını ve kapak görsellerini severiz- :)

Redakte ve çeviri anlamında da çok başarılı. Beni her anlamda mutlu eden bir kitap oldu. Keşke daha uzun olsaydı :)  

Debbie severler, umut-aşk-aile bağları-Noel temalı kitaplar sevenler kaçırmayın bu kitabı :)



Kitabın Yazarı: Debbie Macomber
Çevirmen: Nilgün Birgül
Yayınevi: Novella Yayınları
Basım Yılı: 2014
Sayfa Sayısı: 224



Kitaba puanım 5/5



8 yorum:

  1. Kitabın kapağına bayıldım, çok güzel. Tam da bugünlere uygun bir kitap okumuşsun. Güzel yorumundan sonra şimdi daha çok okumak istedim kitabı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, gerçekten güzel bir kitaptı, yeni yıl ruhunu yansıtan. Okumalısın, seveceğini düşünüyorum :) Kapağı esas yakından görmelisin, kabartmalı kar taneleri var :)

      Sil
    2. Önerdiğin kitapların hepsini severek okudum, o yüzden bu kitabı da seveceğim kesin :) Resimden bile kapak çok güzel görünüyor. Bir de kabartmalı kar taneleri öyle mi. Güzel bir kitapta kapak da güzel olmalı...

      Sil
    3. Çok sevindim beğenmene öncekileri :) Bende senin okudukların ile ilgili güzel fikirler ediniyorum :) Evet kar taneleri çok şık olmuş bayıldım :)

      Sil
  2. Bu yazar sanki annemmiş gibi hissediyorum :)

    Mimlendin: http://partofthebook.blogspot.com.tr/2015/01/etkinlik-kitap-senaryolar.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Sanki bizden biri gibi Debbie :)

      Teşekkür ederim, yapacağım, sevgiler :)

      Sil
  3. Yazarın diğer kitaplarını okurken kendimi kitabın kahramanlarından biri gibi hissediyorum sanki o an ordaymışım o anı yaşıyormuşum gibi... keza bu kitapta da aynı duyguyu yaşadım. Yazar, insanı farklı duygulara götürüyor insanın içini ısıtıyor özellikle bu havalarda:) çok beğendim herkese tavsiye ediyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuza kesinlikle katılıyorum :) Sevgiler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...