28 Mart 2015

GÖZLERİNDEKİ CANAVAR- J.M.DARHOWER- YORUM




Kitap Tanıtımı:

Kırmızı Başlıklı Kız, Koca Kötü Kurt'a âşık olursa… Ignazio Vitale iyi bir adam değildi. Onu ilk gördüğümde tehlikeyi sezmiştim. Karanlık ve öldürücü… Büyüleyici ve ürkütücü... İstediğim her şey ve ihtiyacım olan son şey... Saplantı…

Beni ağına düşürmesi, yatağa atması ve hayatına dahil etmesi çok uzun sürmedi. Onun sırları vardı, hayal bile edemeyeceğim sırlar… Gözlerindeki karanlık, ürkütücü ve heyecan vericiydi. O, yakışıklı prens maskesi ardına gizlenmiş bir canavardı ve maskesini çıkardığında her şey değişmişti. Ondan nefret etmek istiyordum. Bazen ediyordum da... Ama bu onu sevmeme engel olmuyordu.

Kitap Yorumu:

Merhabalar. Aslında kitabı bitireli bir kaç gün oldu. Fakat ne yazacağımı bilemediğimden yorum gecikti :) 

Mutlaka kitabın yorumlarını görmüşsünüzdür. Olumlu-olumsuz pek çok yorum yapıldı bu kitaba. Ve malesef olumsuz yorumların ışığı altında başladım okumaya biraz. Ama bir kez daha gördüm, beğeni gerçekten müthiş göreceli bir durum. Nitekim öyle oldu. Ben kitabı gayet beğendim. Kurgu olarak oldukça başarılıydı.

Konusuna biraz değinmek gerekirse, Karissa, 18 yaşında, üniversite öğrencisi bir genç kız. Kendi halinde bir yaşantısı var Karissa'nın. Hayatındaki en yakın kişi, oda arkadaşı Melody. Karissa'nin bir de annesi var. Ve kitabın son 50 sayfasını okuyana kadar kadının çok ciddi bir paranoyak olduğunu düşündüm. Son 50 sayfada ise, yazar esas olaya girince anladım.

Karissa, cep telefonunu düşürdüğünde, karşısına çıkan adamın, tüm yaşamını değiştireceğini bilmiyordu. O adam yani Ignazio Vitale, Karissa'nın hayatına adeta bir bomba gibi düşecekti.

Ignazio Vitale, 38 yaşında bir adam. Kitabı bitirdiğimde bile, Naz hakkında hala cevaplayamadığım sorularım kaldı. Neyse, Ignazio, sırları olan ve karanlık bir adam. Çift kişilikmiş gibi düşünebiliriz aslında. Naz iken farklı, Vitale iken farklı biri çünkü Ignazio Vitale.

Kitap, ikilinin yakınlaşması ve Naz'ın sırları ile sarılı. 

Biliyorsunuz, kitabın eleştirilen 2 başlığı var. Biri bdsm, diğeri 20 yaş gibi bir yaş farkı. Şimdi, kitapta tecavüz vardı kısmına katılmıyorum. Çünkü yoktu. Naz, başında zaten Karissa'ya istemediği takdirde durabileceği konusunda bazı şeyler söylemişti. Yani Karissa durdurabilirdi, nitekim durdurmadı. Diğer konu olan yaş farkı, evet 20 yaş çok ciddi bir fark. Genelde kitaplarda yaş farkı görüyoruz. 10-15 yaş skalasına alışkınız bile diyebilirim. Fakat 20 yaşın kitapta bir olayı var zaten. Nedeni olan bir durum yani bu fark.

Ben kitabı beğendim. Farklı bir kurguydu. Dikkat ederseniz, Gözlerindeki Canavar bir KURGU. Son 50 sayfası ile coşan bir kurguydu özellikle. Tahmin edemeyeceğim bir sondu, yani nedenselleştirme anlamında başarılıydı. Ve Vitale'nin başta ve sonda aynı adam olarak kalışı da iyiydi. Ne iyi, ne kötü. Adam ikisini birden benliğinde taşıyan biriydi zaten. Karissa'nın ise birazcık daha olgun karaktere sahip oluşu hoş olabilirdi.

Diğer detaylara baktığımızda ise, genelde kitap kapağında insan yüzü görmeyi pek sevmem. Ama kapak cidden Ignazio Vitale idi bence. Çeviride beni rahatsız eden bir şey yoktu. Arzu Hanım'ın okuduğum üçüncü çevirisi oldu böylece, Gözlerindeki Canavar.

Kitabın sonu dediğim gibi biraz ucu açık kaldı. Devam kitabını en yakın zamanda Yabancı Yayınları çıkarmalı. İkinci kitabı, Ignazio ağzından okuyacağız. Merak ediyorum. Gerçi ikinci kitabın bir kısmını okudum, orijinal dilinde. Elbette Türkçesini beklemek daha heyecanlı.:) Herkese keyifli okumalar dilerim :)


Kitabın Yazarı: J.M. Darhower
Çevirmen: Arzu Altınanıt
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 448
Basım Yılı: 2015 


Kitaba puanım 4.5 /5.







2 yorum:

  1. Bence de o kapak tam Vitale <3

    YanıtlaSil
  2. İkincisi de Yabancı Yayınları'ndan çıkacak merak etmeyin. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...