15 Nisan 2015

RKBT 4.GÜN AYŞEGÜL ÇİÇEKOĞLU SÖYLEŞİSİ





Dördüncü günden merhabalar :) Yeni bir yazar tanımış olmaktan dolayı mutluyum. Ayşegül Hanım, tüm inceliği ile söyleşi teklifimizi kabul etti ve sorularımızı çok samimi bir şekilde cevapladı. Kendisine bir kez de buradan teşekkür ederiz :)





1)Ayşegül Hanım, sizi tanıyarak söyleşimize başlamak istiyoruz. Ayşegül Çiçekoğlu kimdir? Nelerden hoşlanır?

45 yaşındayım. İstanbul’da doğdum büyüdüm. Evliyim ve 21 yaşında üniversite öğrencisi bir kızım var. Aynı zamanda profesyonel iş yaşamının içindeyim. Danışmanlık hizmetleri yapan bir şirketim var. En çok hoşlandığım şey kitap okumak, beş dakikalık molalarda bile kitap okuyan biriyim. Seyahat etmeyi seviyorum, yeni yerler yeni  insanlar tanımak her zaman hoşuma gitmiştir.  Eskiden daha çok uğraşlarım varken artık vaktimin sınırlı olması nedeniyle şu anda sadece okuyabiliyorum.

2)Yazma serüveniniz nasıl başladı, ne kadar zamandır yazıyorsunuz?

Bu kadar okuduktan sonra eşim sürekli yazmam gerektiğini söyleyip duruyordu. Çok istememe rağmen sürekli ertelen bir durumdu benim için. Bazı şeylerin zamanı olduğunu düşünüyorum yazmanın da zamanı şimdiymiş. Anlatacak çok şeyim olduğunu düşündüğüm zamanda yazmaya başladım. Yaklaşık iki yıldır yazıyorum.




3)Kitapta aynı isimli iki erkek karakter var. Sizce, bu nasıl karşılanacak? Tesadüfler hayatımızın her noktasında var mı sizce, aynı isimli iki erkeğin karşısına çıkması kader mi yoksa, Elif için?

Evet erkek kahramanların isimleri aynı. Bu birazda çevremdeki bir arkadaşımdan etkilenerek öyle oldu. Onun da her iki eşinin de ismi aynıydı. Tesadüflere inanıyorum. Eşimle tanışmam da tamamen tesadüftü. Elif için kader demek daha doğru.

4)Kitabınızın kahramanlarını sizden dinlemek isteriz bir de...

Genç Toprak 15 yaşında karşılaşıyor Elif’le, ilk tanışmaları arkadaşça, zaman ilerledikçe sevgili oluyorlar ve sonunda evleniyorlar. Her iki gençte birbirlerinden başkası hayatlarına girmeden evlilik aşamasına kadar geliyorlar. Ama erken yaşta yaptıkları evlilik neticesinde Toprak bu durumdan sıkılıyor, sorumluluklar ağır geliyor ve boğulduğunu söyleyerek karısından ayrılıyor. Aslında Toprak’ın boğulduğu Elif değil, karısını hala seviyor ama onu boğan evlilik kurumu. Birde tanıdığı arkadaşları hep bekar, kendini kapana sıkışmış hissediyor. Elif ise kocasını sevmesine rağmen ona hiçbir zorluk çıkarmıyor, bir gün döneceğini ya da aklı başına geleceğini zannederek boşanmayı kabul ediyor. Ve büyük hayal kırıklığı, Toprak’ın dönmeye hiç niyeti yok. Böyle durumda hayatını değiştiren hep kadın oluyor, erkek yaşamına kaldığı yerden devam ediyor. Hayatına giren ikinci Toprak ise hayattan ne istediğini bilen ve şimdiye kadar hiç bir kadına aşık olmamış biri. Elif’in üzüntülü ve masum halleri onu çekiyor ve aşık oluyor. Elif’in şimdiye kadar hiç karşılaşmadığı biri. Wattpad’de yayınlandığı zamanToprak’ın Fanları oluştu.


5)Vermek istediğiniz bir mesaj var mı kurgularınızda?

Bu kitapta ki mesaj çok açık. Erken yaşlarda yapılan evliliklerin çok da sağlıklı olmayacağını anlatıyor. Erken yaşta yapılıp da çok da mutlu olan evlilikler yok mu var. Ama anlatmak istediğim biraz hayatınızı yaşayın, evlilik ciddi bir kurum ve sorumlulukları çok fazla.

6)Özellikle çok severek takip ettiğiniz yerli-yabancı, amatör-profesyonel bir kaç yazar ismi paylaşır mısınız bizlerle?

Yabancılardan Tess Gerrıtsen ve Kristin Hannah’ın kıtaplarını seviyorum, genelde konusu hoşuma giden bütün kitapları okurum. Yerli olarak Elif Şafak’ın hikayelerini seviyorum ve kitabı çıkan bütün yazarları okumaya çalışıyorum.




7)Yazarken, sizi zorlayacak bir konu var mıdır? Veya, asla yazmam dediğiniz bir konu?

Aslında son yazdığım hikayenin konusu tamamen farklı, içinde aşkta var ama üçüncü, dördüncü sırada birinci sırada aksiyon var. Hiç düşünmedim beni ne zorlar diye.

8)Kitapta, aynı zamanda şarkılar da yer alıyor. Şarkılar, bazen ruh durumumuzu kelimelerden daha net anlatır. Kitaplarınızda şarkı kullanmaya devam edecek misiniz, bu konuda siz neler düşünüyorsunuz?

Aslında şarkı düşündüğüm bir şey değildi. Ama bu hikaye daha önce Wattpad’de yazıldı. Orada okuyucuya görsel bir şeyler de vermek zorundasınız. Kitabın akışında şarkılar kullanıldı. Bundan başka şarkı kullanılan kitabım yok.

9)Ayşegül Çiçekoğlu'nun yeni kitap projeleri var mı peki?

Yazdığım ve bitmiş beş tane daha hikayem var. Hala devam eden de var. Yayınevi isterse neden olmasın.

10)Son dönemlerde profesyonelliğe adım atan pek çok amatör yazarımız bulunmakta malum. Yazmaya yeni başlayanlara ne gibi tavsiyeler verirsiniz?

Sabırlı olmalarını tavsiye ediyorum. Bu bir süreç ve kolay gerçekleşen bir süreçte değil üstelik.  Bol bol okumalarını tavsiye ediyorum ve özgün olmalarını.

11)Son olarak okuyucularınıza neler söylemek istersiniz?

Umarım beğenerek okurlar. Ve hepsine sizin nezdiniz de teşekkür etmek istiyorum. Yazılma aşamasında hiç yalnız bırakmadıkları ve gönderdikleri mesajlarla hep yanımda olduklarını hissettirdikleri için.


Zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederiz Ayşegül Hanım, kitabınızın bol satışlı, bol imzalı olmasını dileriz. Yazarlık kariyerinizde başarılar dileriz <3

Yazarımızın Facebook sayfası: Ayşegül Çiçekoğlu Facebook
Wattpad Sayfası: Ayşegül Çiçekoğlu Wattpad


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...