6 Aralık 2015

-DKOE- Ben O Değilim- Fatma Erdek- Yorum





Kitap Tanıtımı:

Siz hiç, birbirine tıpatıp benzeyen ikizler gördünüz mü? İşte ben onlardan biriyim... Adım, Arın Soylu.

Genç, yakışıklı, güçlü ve mutlu bir erkeğin hayatı, bir anda nasıl altüst olur? Kolay… Bunun için, serseri ikizinizle, akıl almaz bir oyunun içine girmeniz yeterli. Sadece üç haftalığına, başka birinin hayatını yaşamaya cesaret ederseniz, beraberinde gelecek bütün sürprizlere de hazırlıklı olmalısınız.

Ben de hazırlıklıydım. Ta ki onu görene kadar... Tuna'mı… Bal rengi saçları ve güneş gibi parlayan yüzüyle, birdenbire hayatımı kökünden değiştirmişti. O benim beklediğimdi, o benim geleceğimdi. Onu elde etmeme kimse engel olamazdı. Hiçbir şey beni durduramazdı. Durduramadı da…

Başardım mı? Evet! Onu aşkıma inandırdım. Onu kendime âşık ettim. Peki ya sonra? Hiçbir yalan sonsuza dek sürmez, öyle değil mi? Bir gün, hiç ummadığım bir anda, yalanımla yüzleşmek zorunda kaldım. Artık 'Ben o değilim' desem de bir faydası yoktu. Tuna bana inanmıyordu. Ne yapacaktım şimdi? Vaz mı geçecektim hayatımın kadınından? Elbette hayır! Bedelini ödeyip, seni kazanacağım, Tuna cadısı! Her ne olursa olsun…


Kitap Yorumu:

Merhabalar herkese :) Takip edenler bilecektir, kendimce sıkı bir Fatma Erdek okuru ve takipçisiyim. Bilmeyenler de öğrensin bu vesile ile :) Kendisinin kalemi ile tanışıklığım ilk kitabı Melekler Zamanı'nın ilk baskısının çıktığı zamana dayanıyor. Daha sonrası ise Ephesus Yayınları'na geçiş, Melekler Zamanı yeni baskısı, Kara Kış Beyaz Düş, Erken Rüya Zamanlar ve Gece İle Şafak. Şimdi de en yeni kitabı olan Ben O Değilim. 

Yazarımız bu sefer, naif dramatik tarzının dışına çıkarak okuru gülümsetecek bir hikayeye imza atmış. Yine Fatma Erdek naifliğinde,yine duygu ağırlıklı ama gülümseyebileceğiniz bir
roman. Hem de keyifli bir konu ile karşınızda. 

Soylu Ailesi, 4 çocuklu, sevgi dolu bir ailedir. Gemicilikle uğraşan ailenin, 2 kızı 2 oğlu vardır. Oğulları kitabımızın ana karakterleri olan Arın ve Meriç! İkizlerimiz dış görünüş olarak tıpatıp birbirine benzemekle birlikte, Arın ve Meriç taban tabana zıt karakterlerdir. Arın ne kadar aklı başındaysa Meriç bir o kadar deli dolu bir karakter.

Arın, Yunanistan'da, sevgilisi Celia ile birlikte sakin sakin hayatına devam etmekte, bir yandan da işlerini Yunanistan'da sürdürmektedir. 

Arın'ın bu rutin hayatı, Meriç'ten gelen şu cümle ile tepetaklak olacaktır:

..."Bu kez gerçekten yardımına ihtiyacım var,Arın. Üç hafta Meriç olur musun?"...







Soru tahmin edebileceğiniz üzere, Meriç'in Arın'a küçük tehditleri eşliğinde kabul ediliyor Arın tarafından. Asıl olaylar bu noktada başlıyor. Birbirine tıpatıp benzeyen ve yer değiştiren iki erkek :) Hele çapkın Meriç'in kabarık aşk defterini işin içine katarsak, Arın'ın bu 3 haftası epey zor geçecek gibi görünüyor  :) 

Arın yeni hayatına alışmaya çalışırken, karşısına şu cümleleri söyletecek biri çıkıyor: Tuna!

..."Onu bir güle benzettiğime inanamıyordum. Gül narindi, gül zarifti, gül naif duyguların elçisiydi. Bir çalı, zehirli bir sarmaşık, daha doğru bir benzetme olmaz mıydı?"...

Bakalım Tuna-Arın-Meriç-Celia ve aile ekseninde neler olacak, ikizlerin yalanı ortaya çıkacak mı? Meriç hayatının aşkını bulup, büyüyebilecek mi? 

Konu itibariyle çok eğlendiğim bir kitap oldu Ben O Değilim. Çünkü bu tarz kalabalık aile içeren film ve kitapları seviyorum. Yer değiştiren ikizlerimiz de olunca daha ne olsun. Tuna-Arın kapışmalarını okumak çok zevkliydi, hele tanışmaları :)

Fatma Erdek kitapları okumuş olanlar zaten dilinin ne kadar akıcı olduğunu biliyorlardır. Bu kitapta da aynı şey geçerli. Gereksiz yere uzatılmamış olması da büyük bir artı. Hele final bölümünü, ağzım kulaklarımda okuduğum doğrudur. 

Yani, Fatma Erdek, kendini bu türde de kanıtladı. Kitabının boool satışlı boool imzalı olmasını dilerim. Ephesus Yayınları'na da daha çok Fatma Erdek kitabı istediğimizin mesajını vereyim :) Okuyacaklara keyifli okumalar diliyorum :)


Kitabın Yazarı: Fatma Erdek
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Sayfa Sayısı: 543
Basım Yılı: 2015

Kitaba puanım 5/5








2 yorum:

  1. Kitabı senin yorumun doğrultusunda çok beğendim bakalım okuyunca nasıl olucak umarım kötü sonlu değildir? Çünkü fatma erdek'in sadece gece ile şafak kitabını okudum bilgilendirirsen sevinirim :):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğunuzda yorumunuzu beklerim mutlaka. Ben Fatma Erdek kitaplarının hepsini seven biri olduğum için size de tavsiye ederim. Umarım beğenirsiniz, sevgiler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...